Beats by Dr.Dre

Posted: Únor 8, 2010 in Audio

Když jsem se vracel z CES, tak se mi povedla nepříjemná věc. Podařilo se mi na letišti v Las Vegas ztratit kabel k mým Bose sluchátkům. Bohužel to není úplně normální kabel a nedá se jen tak koupit. V podstatě celou cestu prospím  a poslouchám při tom hudbu, protože nemám moc rád takové to hučení v letadle. Bose mají opravdu perfektně propracované odhlučnění od okolního prostředí a neslyšíte kromě hudby skoro nic.  Sluchátka jsou pro mě na cestách asi stejně důležitá jako telefon nebo notebook a rozhodně jsem nechtěl strávit 10 hodin v letadle bez nich.

Měl jsem dvě možnosti. Pokusit se koupit někde zmiňovaný kabel, což bylo v podstatě nemožné vzhledem k “úžasným“ možnostem nákupu na terminálu 2, nebo koupit narychlo úplně nová sluchátka.

Kabel nebyl samozřejmě k sehnání, tak jsem musel zvolit druhou variantu. V Best Buy automatu měli v nabídce několik sluchátek, ale hned od začátku mi padly do očí BEATS od Monsteru. Slyšel jsem už o nich hodně. Recenze se předhání v superlativech a tak jsem nakonec podlehl. Cena 300USD není zrovna lidová a byla to suverénně nejdražší sluchátka v nabídce. V přepočtu to vyjde lehce přes 5000Kč, nicméně ve srovnání s cenou skoro 8000 Kč za kterou to v ČR nabízí Basys, je to pořád hodně zajímavá nabídka. Chvilku vás napadne, že zase vyhazujete peníze, ale je to jen do té doby než otevřete poprvé krabici. Takhle nějak si představuji balení high-tech hraček. Mrkněte na fotku, protože tohle určitě stoji za to.

Samotná sluchátka navrhla a vyrábí firma Monster s údajným přispěním rapového seladona Dr. Dre. Na krabici najdete proslov od Dreho, který je velice výstižný a v případě BEATS rozhodně nepřehání. Jinak název sluchátek zní skutečně jak američané říkají „COOL“. J  No uznejte sami. Bose Quietcomfort vs BEATS Dr. Dre … J

Jestli vám nepřijde název dostatečně výstižný a krabice vás moc nenadchne, tak samotné zpracování vás dostane na 100 procent. Rukama mi prošla hromada sluchátek, včetně high-endových Senheiser nebo Grado, ale BEATS jsou opravdu z jiné galaxie. Zpracování je jedním slovem luxusní.  Všechno je provedeno v černo/červené barvě, včetně kabelů a hadříku na otírání povrchu. Luxusní dojem ještě doplňuje těsnění z velmi jemné kůže. K dispozici jsou dva typy kabelů. Jeden pouze pro poslech a druhý s integrovaným handsfree pro iPhone.  Nebyl by to Monster, aby si na kabeláži nenechal záležet. Všechny konektory jsou pozlacené a jejich tloušťka napovídá, že se nejedná o nějaké levné drátky. BEATS se pyšní vynikající ergonomií a jsou to jedny z mála sluchátek, které jsem vydržel mít na hlavě i 10 hodin v kuse.

Tak a konečně se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Občas se mi dostanou do rukou sluchátka, která mne v něčem nadchnou, a pak následuje vystřízlivění v podobě průměrné kvality samotné reprodukce. V tomto ohledu jsem opravdu náročný a hodně vybíravý. BEATS na mě udělali velice dobrý dojem svojí ergonomií a vizuálním zpracováním, ale to neznamená vůbec nic.

Co vám mám povídat. Tohle se nedá popsat, to prostě musíte zažít. Kvalitu reprodukce, jakou vám nabídnou BEATS jen tak neuslyšíte. Sluchátka mají neuvěřitelný dynamický rozsah. Podání výšek a basů je velice věrné a speciálně basy si s BEATS opravdu užijete. Poslech filmových a herních soundtracků je v tomto případě úplná nirvána. Naprosto skvěle vám budou sedět některé rockové klasiky od Led Zeppelin, Pink Floyd, ACDC nebo Rolling Stones. Starway to Heaven od Led Zepellin můžu s BEATS poslouchat pořád dokola.  Uvažuji, že napíšu do Monsteru s žádostí o speciální edici BEATS by Jimmi Page J

Na jednu věc si ale dávejte pozor. S BEATS platí stejně jako s každým high-end audio produktem, že výsledná kvalita reprodukce je přímo úměrná kvalitě vaší nahrávky. Zašuměné 128kbit MP3 vás určitě neohromí. Také jsem zaznamenal poměrně velký rozdíl v poslechu mezi iPhone a Zune HD. Je všeobecně známo, že Microsoft si na novém Zune hodně vyhrál s kvalitou poslechu a s BEATS to poznáte velice snadno. Některé skladby mi zněly z iPhone jako z plechové krabice, ale to už je asi téma na jiný článek.

BEATS by Dr.Dre jsou prostě neuvěřitelná sluchátka a i když jejich cena není přímo lidová, tak vám garantuji, že nebudete litovat ani halíře.

Komentáře
  1. dsbrq napsal:

    Beats by Dr.Dre je vlastne nazev cele rady sluchatek od Monster…. predpokladam dobre, ze ty popisovane jsou ‚Beats Solo HD‘? (uvazuji o nich)

Zanechat Odpověď

